I'm just beautiful me ! ~_^

I'm just beautiful me ! ~_^

Friday, 3 February 2012

karangan 6 delima !







Arakian , pada suatu masa dahulu terdapat sebuah institut pendidikan yg diberi nama SKBS . kedudukannya di ( 30os , 80oE ) serta mengalami iklim panas dan lembab sepanjang tahun . Dalam institut ini terdapt golongan cerdik pandai di mana mereka ini telah ditempatkan di suatu tempat yang istimewa iaitu di blok B yg digelar 6Delima .
Kerajaan ini telah dipimpin oleh Hokage Chai Rasenggan ataupun sir Aaron Chal dan ditadbir dengan sueccessfulnye oleh Faris Hazim serta pembantunya Maharani Nurhanis Nabila PENAC Persatuan Penulis Nasional yg sekian lama dipimpin oleh Mohamad Ammal telah meyakinkan sifu kami untuk melantik beliau selaku setiausaha perosak dunia . Ah Long yg bernama Wan Muhammad Isra Nuaim dalam kerajaan ini telah membuatkan seluruh penghuni 6 Delima merasa resah pada setiap purnama kerana beliau begitu rakus mengutip wang rakyat . Tiada kompromi lagi . Kecerian kerajaan ini disertakan dengan senyuman Zinnirah dan Qamarina . Mereka senyum bab bidadari yang sesat . Shahirah merupakan penuntut yg lemah lembut . Namun begitu , apabila dia mengamuk , secara automatik dia akan berubah menjadi "undertaker" !
"Sole , sole .. solele" nyanyian Ecah yg jelas tak akan mampu mengekalkan kemarau dibumi SKBS ini . Ibarat maggie dan perencah , itulah peremumpamaan yg sesuai bagi Mimie dan Amalia . Makan bersama2 , pi toilet bersama2 , buat kecoh dalam kelas pun bersama2 senang semuanya yg depa buat semua sama2lah . Depa nieh sekali tengok macam adik beradik . Tapi bila tengok kali kedua , haha , sah bukan ! Ramai juga kaum Adam yg cuba mentackel mereka , tapi malangnya hati mereka tidak tertarik kepada hamba2 Allah itu . ^^
Farah merupakan orang penting bagi menyinari kerajaan ini . Keputusannnya untuk bekerja sambilan dengan uniten menyebabkan dia terpilih untuk menerangi seluruh kerajaan ini dengan memetik suis lampu dan kipas sepanjang hari . 
Sampai sekarang kami masih tak dapat kesan lagi apa penyakit yang menyerang Syabil . Asal waktu belajar je , dia mengantuk . Asal mengantuk je , waktu belajar . Pelikkan ? Di dalam kerajaan ini juga terdapat seorang rakyat Pakistan yg sesat datangnya dari bumi manapun tak tahu lah . Dia dikenali dengan nama Arif . Lain pula dengan naseb si Munirah nieh , time maths ade je perkara yg tak kena kat dia . Nonsense !
Wani dan Jiha pula merupakan penuntut yg paling cute dan peramah bagi kerajaan ini . Ramai kaum Adam yg cuba mentackel hati mereka . Tetapi sayang .. Umpama kambing gurun menanduk bukit kerana hati mereka telah pun di tackel . hehe ^^
Kring !! Akhirnya loceng telah berbunyi menandakan masa pulang telah tiba. Dengan ini Penulis ingin mengistiharkan bahawa tamatlah sudah ceritera ini ! tapi sebelum tuh kami tinggalkan dengan beberapa rangkap pantun !
study hard tak berhenti2 , 
sebagai bekalan UPSR nanti , 
kalau ketawa kecoh sekali ,
Aniq and the gang nama diberi .


kalau ada sumur di ladang ,
boleyh kami menumpang mandi ,
kalaw ada umur yg panjang ,
kami buat stament macam nieh lagi .


pecah kaca ,
pecah gelas , 
lepas baca ,
like dan komen kat status !


diharap ini gurauan semata2 ,
6 Delima sentiasa berjaya ,
Menjadi harapan bangsa dan negara .

sekian , terima kaseh , bubbye ! ^^

No comments:

Post a Comment